Henk038

Workshop explosie… Spam Spam Spam Spam!

In Linkedin, social media, verwonderen on juni 11, 2013 at 6:12 pm

Mailboxen, inboxen, automatisch oppoppende uitnodigingen. Je kent ze wel. Bijna nooit zijn het leuke berichten. Vaak ongewenste aanbiedingen.
In die laatste categorie helaas steeds vaker de vraag om mee te doen aan workshoppen, masterclasses, expertmeetings, events (of hoe ze tegenwoordig ook heten).

Het lijkt erop alsof mensen die zo’n bijeenkomst willen verkopen niet meer normaal kunnen nadenken. Wat is toch de fun om al je relaties compleet dood te spammen met allerlei onzin? Is de nood zo hoog gestegen? Kwantiteit boven kwaliteit?

Allerlei uitnodigingen die voor mij totaal niet relevant zijn krijg ik met digitale postzakken tegelijk aangeboden. Inclusief automatische reminders. Heerlijk. NOT! Of bijeenkomsten die qua onderwerp voor mij interessant zouden kunnen zijn …maar dat niet zijn omdat de kwaliteit of de randvoorwaarden beroerd slecht zijn ingevuld.

image

Een goede bijeenkomst bedenken, ontwikkelen, realiseren en mensen verleiden er aan deel te nemen is iets wat veel mensen niet beheersen en niet beseffen.

Ik ben nog van de ouderwetse soort die relaties serieus neemt. Bijeenkomsten van jezelf of van een ander die je waardeert breng je zeer gericht en met een persoonlijke boodschap onder de aandacht. Dat doe je met mate bovendien.

Dat de mail-bestand-spammers dit soort dingen doen kan ik nog enigszins begrijpen. Ik verwonder mij erover dat steeds meer mensen waarmee ik op Linkedin, Google Plus, Facebook etc ben verbonden ook steeds dit soort dingen doen. Gooien gewoon alles wat ze hebben zonder na te denken over de digitale schutting. Verstuur gewoon 1.000 onpersoonlijke uitnodigingen via  social media… het kost niets en misschien reageren er 10.

image

Zal ik iedereen die dit doet gewoon rücksichtslos uit mijn online netwerken gooien? Of zal ik een lijstje met die mensen aanleggen? Een lijstje met mensen die ik dagelijks alles wat ik zelf in de aanbieding heb laat toezenden. Doen? Met een mooie korte inleiding erbij als personal touch? Zoiets:

“Beste relatie, ik heb gemerkt dat jij dol bent op de meest uiteenlopende uitnodigingen van elke denkbare bijeenkomst waar dan ook in Nederland (of daarbuiten). Graag verleen ik jou dan ook de gunst om te worden opgenomen in alle mogelijke communicatie uitingen rondom de promotie van alle bijeenkomsten die ik ken (en dat zijn er veel).

Dat doe ik uiteraard zonder te kijken naar jouw achtergrond, positie, voorkeuren, interesses en/of woonplaats. Uiteraard laat ik bij elke uitnodiging meerdere reminders uitgaan, zonder dat vooraf gekeken wordt of je al had gereageerd en wat daar dan instond.

De mogelijkheid om je af te melden voor toekomstige uitnodigingen zal er meestal niet bij zitten. Zit het er wel bij dan zal het afmelden zeer veel tijd kosten danwel technisch (gepland) uiteindelijk toch niet werken.

Fijn dat we elkaar via Facebook / Google Plus / LinkedIn [* graag zelf doorstrepen wat niet van toepassing is *] hebben leren kennen en dat ik jou daardoor een stukje spam van eigen deeg kan aanbieden!

Wat zal iedereen dáár blij van worden! Heerlijk zo’n Workshop explosie… Spam Spam Spam Spam!

☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★★★☆★☆

Zo’n blogje vraagt natuurlijk om een vrolijke afsluiter.  Dat had de SPAM song van Monthy Python kunnen zijn. Maar ik koos voor deze SPAM van Weird Al Yankovic. Have fun!

Advertenties
  1. Leuk stukje Henk:-)
    Ook leuk dat ik bij de start van de video een 15 sec. lang durende boodschap van “Voltaren Emugel” krijg geserveerd. Ze weten precies dat ik dit nodig heb, hahahaha… 🙂

  2. Herkenbaar Henk. Net als alle nieuwsbrieven die me echt niet kunnen boeien. Gelukkig kan ik snel scannen en heeft m’n pc een heel grote prullebak! 🙂

  3. Lekker hé, om zoiets op je eigen blog even goed van je af te kunnen schrijven?

Laat een reactie achter op Arjan Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: