Henk038

Iedereen altijd Zwolle Ambassadeur!

In De Ondernemer, social media, Zwolle on november 1, 2013 at 8:59 am

Op social media is het wel redelijk goed bekend dat ik uit Zwolle kom. Ik deel graag leuke Zwolse info en mooie foto’s van Zwolle. Al heel lang een trotse Zwollenaar. Een soort superpromotor.

Ik krijg online dan ook best vaak vragen van anderen over Zwolle. Vragen over van alles en nog wat. Over restaurants, cafés, hotels, bijeenkomsten, festivals, atelierruimte, netwerken, netwerkclubs, workshopruimtes, flexplekken, parkeren, zakelijke dienstverleners, reparatie van smartphones, tijdelijke woonruimte, leuke winkels, vergaderlokaties, etc, etc.

Dat en nog veel meer vragen op de meest uiteenlopende gebieden. Leuk die interesse vanuit heel Nederland voor Zwolle. Soms voel ik mij een soort onbetaalde vrijwilliger voor Zwolle Marketing en VVV Zwolle. Helemaal niet erg. Sterker nog, mooi toch!

image

Veel informatie en kennis over Zwolle zit gewoon in mijn hoofd. De meeste mensen kan ik vrij snel concrete info geven of ze meteen koppelen aan de juiste Zwollenaar. Het is wel hartstikke subjectief natuurlijk. Alles is gebaseerd op mijn eigen ervaring en netwerk in Zwolle.

Online Zwolle promotie via social media. Dat is een mooie aanvulling op andere, meer traditionele (georganiseerde) Zwolle promotie. Je merkt dat steeds meer mensen online op deze manier antwoorden zoeken. Het werkt ook meestal goed en snel.

Hoeveel Zwollenaren zijn er die net als ik zeer regelmatig online dit soort vragen krijgen? Geen idee. Veel hoop ik. Ik hoop echter dat er nog meer online Zwolse superpromoters bijkomen. Het is immers een kleine moeite om mensen te helpen om makkelijker hun weg te vinden in Zwolle. Kennis die er gewoon is delen. Dat leidt tot veel positieve reacties. Goed dus voor de online branding en (positieve) bekendheid van Zwolle.

image

Superpromoters. Rijn Vogelaar schreef er een interessant boek over. Gaan we een stap verder dan zou het ook interessant zijn om de vragen die er online gesteld worden te verzamelen. Wat zoeken mensen van buiten in Zwolle? Wellicht kunnen Zwolse ondernemers, Zwolle marketing en gemeente Zwolle daar actief op inspelen.

Maar laten we eerst ervoor zorgen dat niet langer wordt gesproken over ‘het geheim van Zwolle’. Laten we de digitale luiken, ramen en deuren nog verder openzetten. Iedereen mag het weten en horen. Laten we als Zwollenaren online nog meer mooie info, foto’s en initiatieven over Zwolle delen.

Meer superpromoters. Offline en online. Een simpele manier om de interesse in Zwolle nog verder te vergroten. Iedereen altijd Zwolle ambassadeur! Let’s go!

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Deze blog heb ik geschreven voor “De Ondernemer Zwolle” -> http://www.deondernemer.nl/regionieuws/657858/Henk-Boshove-Iedereen-altijd-Zwolle-Ambassadeur.html

Eerdere blogs die ik voor De Ondernemer schreef:

Er zit muziek in de stad -> https://henk038.wordpress.com/2013/10/11/er-zit-muziek-in-de-stad/ [Muziek en dance events zijn van groot belang voor een stad]

De Papenstraat zit op Goud -> https://henk038.wordpress.com/2013/09/23/de-bloggende-ondernemer/ [Looproutes in de stad veranderen. Speel daar slim op in]

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: